Friday 15 June 2012

NAK TOLONG...

Assalamualaikum...

apa khabar reader semua...?aku alhamdulillah sihat...cuma penat sikit...ye la kena masuk kawat kan...cuba bayangkan dalam 2 hari, habis berlatih 4 formasi....dengan but 'ringan' nyer lagi......fuh....penat kot....hari jumaat lagi la...berlatih dari pagi,lepas je solat dhuha,solat hajat ngan baca yassin...kami yang masuk kawat ni pun bergerak la pegi berlatih kawat.. sampai 11.45 pagi...dasyat tak dasyat....erm...kulit yang gelap ni pun bertambah gelap..

yang ni bukan aku erk....(bukan gambar sebenar)

ada la satu hari tu cermin mata aku hilang...tapi Alhamdulillah jumpa balik...nasi baik tak hilang...kalau tak habis aku kena ceramah dengan mak ngan abang aku yang bertajuk "penjagaan cermin mata".terima kasih dekat spe yang jumpa cermin mata ni...terima kasih jugak la dekat f2 krs yang aku mintak tolong masa tuh...haha..walaupun tak dapat nak cam muka adik2 ni sebab tak de cermin mata...thanx..


tahun lepas pula...kes aku lain sikit...cermin mata aku pecah...lama jugak tak pakai cermin mata...orang lambai kat aku...tapi aku tak tak perasan sapa...aku pun serba salah nak layan sebab, betul ke dye lambai kat aku...kalau silap buat malu je...hehe..

ada la seorang ustazah aku ni baik sangat sampai dye siap nak bawak aku keluar nak repair cermin mata...
aku tak nak menyusahkan ustazah aku tuh..yela ustazah aku tuh pun ada jugak tanggungjawab lain....nak kemas rumah..nak jaga anak...masak untuk keluarga...tanda buku pelajar2...tapi ustazah aku ni cukup prihatin..dye tetap nak tolong aku...aku akhirnya mengalah...siap la satu cermin mata baru..hehe.




tanpa kita sedari,pertolongan datang kepada kita dari arah yang tak disangka-sangka....selepas kita didatangi kesusahan pasti akan diiringi dengan kesenangan...dan banyak dari pertolongan tu kita tidak sedari...lantas menerimanya tanpa sekelumit rasa syukur kepada tuhan..luangkanlah walau sesaat untuk melafazkan syukur kepada tuhan..mudah-mudahan kita menerima kebaikan darinya..Alhamdulillah...
wallahua'lam...




















1 comment: